dissabte, 16 de juny del 2012

Recull de premsa :: La noia de les estrelles

Entrevista a la Revista Benzina 
Publicada el 28 de gener de 2011
Publicació de 'La noia de les estrelles'
Periodista: Tort Iscla.

"Tinc una necessitat vital d'imaginar mons paral·lels i explicar-los, primer a mi, i després als que ho vulguin llegir". Roger Tartera

De què va el teu llibre?
De la ressurrecció d'una persona que ho havia estat tot i que en el moment d'iniciar-se l'acció ja no és res.

Què aporta el teu nou llibre al lector? Què li ofereixes?
Una visió corrosiva de la societat catalana i els seus valors més hipòcrites. He presentat un personatge que intenta viure el més honestament possible amb els seus principis, uns principis que xoquen frontalment amb l'imaginari moral dominant i que ell desafia constantment. 

Què t'ha portat a presentar-te públicament com a escriptor i a publicar els teus escrits?
Tinc una necessitat vital d'imaginar mons paral·lels i explicar-los, primer a mi, i després als que ho vulguin llegir. Escriure és l'única ocupació amb la que gaudeixo treballant i, si a més, puc guanyar uns quants diners i que la societat reconegui aquesta feina, el meu rol dins el sistema queda justificat i jo sóc la mar de feliç. 


Quin és el teu proper projecte? En quins de nous treballes?
Estic escrivint una novel·la d’amor, desamor i alienació laboral. La visió del món i les relacions de les persones continua sent crua però la història no està envoltada de dro-gues i sexe explícit, que sempre eren presents a la meva obra. No he forçat aquest canvi, sinó que ha arribat com una nova necessitat. Per primera vegada surto de registres autobiogràfics més o menys ficcionats per acostar-me a uns personatges que no tenen tant a veure amb mi mateix.
Sobre què no escriuries mai? Per què?
Mai m’ha atret la novel·la històrica tot i que sóc historiador. Penso que és un gènere sobreexplotat actualment i en canvi trobo a faltar històries sobre el que passa actualment a la societat. Jo sempre intento parlar de temàtiques que em resultin properes en el temps i sobre les que no hagi de fer investigacions esgotadores. Penso que si els escriptors escrivim sobre l’època que ens ha tocat viure podem deixar un testimoni molt vàlid per entendre la realitat.

Deixaràs llegir a la teva mare el llibre que acabes de publicar? Per què?
La meva mare no és gaire amant de la lectura però alguna vegada ha llegit els meus llibres. No tinc cap problema en què ho faci, no obstant. El meu pare, en canvi, es llegeix els meus treballs fins i tot abans que es publiquin.
Què vols aconseguir amb l’edició dels teus llibres? Fama o diners?
Mentiria si et digués que no vull cap de les dues coses. Però el que sempre anhelo és que es reconegui el que faig i que les meves obres tinguin el màxim de difusió possible. Escric per pur instint però m’agrada saber que quanta més gent em llegeixi més satisfet estaré.
Ens pots dir quins són els tres escriptors que més t’agraden de la literatura catalana?
Em costa molt trobar autors catalans que em sacsegin i m’aportin punts de vista originals. Abans llegia molt a Quim Monzó i m’interessava Pere Calders. Darrerament he connectat molt bé amb la narrativa de Marc Romera.




“Amb 22 anys era la primera vegada que vivia fora de casa i allà, enmig de parcs, bicicletes, ponts, gent de tot arreu, residències d’estudiants, coffeshops, festivals de rock i festes vaig veure que volia fer alguna cosa creativa a la vida”.


Roger Tartera.

També al facebook i al twitter.
Amb la tecnologia de Blogger.

Que es cremin els cossos

Que es cremin els cossos
Que es cremin els cossos. Editorial Alrevés, Barcelona 2011. Última novel·la publicada

Arxiu del blog

Seguidors

Visites

. : : Visites: